Bár nem minden nap ad el az ember autót, azért előbb-utóbb mindenki lecseréli a járművét legalább egyszer. Ilyenkor fontos a jó autós hirdetés, de vajon hányan tudják, mik a legfontosabb elemei? Ha te is hirdetted meg már az autódat, de csak nem jöttek az érdeklődők, cikkünk tippjei segítenek! Korántsem biztos ugyanis, hogy túláraztad az autót, bár ez is megeshet.
Az autós hirdetés kulcsfontosságú elemei
Egy jó autós hirdetés nem csupán egy leírásból áll. Ahhoz, hogy sikeresen hirdesd autódat, érdemes egy kicsit több energiát befektetni.
Az első fontos dolog természetesen az autó felszereltségének pontos ismertetése. Nem tudhatod, hogy a potenciális vásárlónak éppen mi lesz a személyes preferenciája, így érdemes mindenre kitérned.
Ha érzed magadban a kreatív szövegírót, még egy két-három bekezdéses kis ismertetőbe is belefoglalhatsz számos dolgot. Ezzel máris jó benyomást tehetsz a vásárlóra. Hiszen ha látja, hogy ha a hirdetésbe is beletetted a törődést, akkor joggal feltételezi, hogy biztosan a kocsiba is fektettél energiát.
Fotó: Shutterstock
A legfontosabb, hogy mindig tüntesd fel az autód pontos típusát és technikai paramétereit, gyártási évét és hogy hány km-t futott. A következő sarkallatos pont az autóról feltöltött képek minősége. Hiszen a képek és azok környezete sok mindenről árulkodik.
Ha egy kupis sufniban, félhomályban fotózod le a piszkos autót, senki nem érez majd rá késztetést, hogy megvegye. Így tehát mielőtt lefotózód az autódat keress hozzá egy szép környezetet. Mindenképpen mosd le és takarítsd ki az autót, ha szükséges.
Készíts fotót – szinte – mindenről
Ahhoz, hogy kellően alapos munkát végezz, készíts a kocsiról egy fotót szemből, jobb és bal oldalról, hátulról, valamint fektess figyelmet az esetleges sérülések megjelenítésére is. Természetesen nem csak a rosszat kell kiemelni, keresd meg autód azon részeit, melyek a lehető legjobb állapotban vannak és készíts fotót azokról is.
Érdemes továbbá a csomagtartót, a motorteret és a hátsó üléssort is lefényképezni, hiszen minél többet lát az érdeklődő, annál inkább érzi azt, hogy nem akarod átverni. Fontos, hogy a kilométer óra állásról is készíts egy fotót.
Általános jó tanács, hogy frissen műszakiztatott autót könnyebb eladni így ha erről is gondoskodsz, az további plusz pont az érdeklődő részéről. Fontos szem előtt tartani, hogy az elérhetőségeidet is add meg helyesen, hiszen senki nem fogja tudni megvenni az autód, ha fals infók vannak a hirdetésben. Légy rugalmas, és ha időkorlátot szabsz meg a megtekintésre, akkor azt is írd bele a hirdetésbe.
Fotó: Shutterstock
Tudd, hogy pontosan mennyi is az annyi
Végül de nem utolsó sorban az ár egy nagyon fogós kérdés az autós hirdetés esetében.
Ha nem tudod megítélni, hogy nagyjából mennyit érhet az autód érdemes átböngészni a nagyobb hirdetési oldalakat ahol láthatod, hogy az azonos típusokat milyen áron kínálja a használtautó piac.
Ha van időd, és nem sürgős az eladás, érdemes lehet egy olyan összeggel indítani, amiért cserébe nagyon boldogan adod oda az autód, ha azonban túl hosszasan nem talál új gazdát, érdemes lehet csökkenteni az árat.
Ha nem mindennapi autót szeretnél eladni, ami valamitől különleges, például nyitott tetős modellt, akkor jó, ha figyelemmel kíséred mikor van szezonja az autónak. Senki nem vesz télen cabriót például, vagy ha igen, akkor is csak kevesen.
A legutolsó tippem pedig, hogy ha tényleg gyorsan szeretnél túladni az autón, akkor az adott modellre szakosodott klubbokban is érdemes lehet meghirdetni a különböző social media felületeken.
Főkép: Shutterstock