Life & Body
  • Divat
  • Kultúra
    • Zene
    • Szórakozás
    • Könyv
    • Novella
  • Életmód
    • Egészség
    • Szépség
    • Utazás
    • Gasztro
    • Otthon
    • Mozgás
    • Kipróbáltuk
  • Psziché
    • Kapcsolatok
    • Anyaság
    • Önismeret
    • Szexualitás
  • Üzlet
    • Pénzügy
    • Vállalkozás
    • Tech
    • Karrier
  • Komolyan
    • Jövő
    • Interjú
    • Jog
  • Podcast
  • Asztrológia
Life & Body
  • Divat
  • Kultúra
    • Zene
    • Szórakozás
    • Könyv
    • Novella
  • Életmód
    • Egészség
    • Szépség
    • Utazás
    • Gasztro
    • Otthon
    • Mozgás
    • Kipróbáltuk
  • Psziché
    • Kapcsolatok
    • Anyaság
    • Önismeret
    • Szexualitás
  • Üzlet
    • Pénzügy
    • Vállalkozás
    • Tech
    • Karrier
  • Komolyan
    • Jövő
    • Interjú
    • Jog
  • Podcast
  • Asztrológia
Nincs találat
Mutasd az összes eredményt
Life & Body

Adni, vagy nem adni? – így adományoznak a magyarok (X)

Szerző Life&Body
2022.07.27.
0
Megosztás a FacebookonMegosztás a Twitteren

Az UniCredit Bank és a SteiGen közös kutatásából kiderült, hogy mennyire vannak tisztában az emberek az ESG fogalmával Magyarországon, illetve mit jelent számukra a fenntarthatóság. A kutatás megmutatta, hogy a megkérdezettek 16 százaléka a használati tárgyak adományozását sorolja a fenntarthatósághoz. A magyar emberek szívesen segítenek másokon, de mennyire szívesen adományoznak és vajon milyen tényezők befolyásolják őket az adományozással kapcsolatos döntéseikben?

Emlékeztetőül: Az ESG (E, environmental: környezeti, S, social: társadalmi, G, governance: vállalatirányítási területek) a fenntarthatóságért végzett munkát teszi láthatóvá és mérhetővé a közép- és nagyvállalatok esetében. Az UniCredit Bank és a SteiGen közös kutatásából nemrég megtudhattuk, hogy az ESG fogalmát a magyarok mindössze 12 százaléka ismeri, annak társadalmi, vállalatirányítási vonatkozásait pedig még kevesebben.

A fenntarthatóság fogalmához a megkérdezettek 73 százaléka a környezetvédelmet, 66 százalék a tudatos fogyasztást, 16 százalék a használati tárgyak adományozását sorolta.

Szívesebben segítünk, ha tudjuk, kihez kerül a támogatás

Az eredményekből jó látható, hogy az ESG „S” területéhez tartozó társadalmi kezdeményezések közül az adományozás vezeti a listát mind ismertségében (54%), mind a részvétel tekintetében (36%).

Az adományozással kapcsolatos tapasztalatok azonban vegyesek: a válaszadók több mint fele nem hiszi el az adománykérőknek, hogy az adományaik a megfelelő helyre jutnak el. Ez magyarázza azt, hogy leginkább a helyi kezdeményezéseknek adományoznak. Elmondásuk szerint aktivitásukat pozitívan befolyásolja, ha ismerik a kezdeményezés elindítóit. Ők lehetnek ismerősök, barátok, helyi cégek, szervezetek, oktatási, egyházi intézmények, számukra ismert Facebook-oldalak és olyan csoportok, melyeknek tagjai. Fontos szempont, hogy ezekben az esetekben lehetőségük van személyesen kapcsolódni az adott kezdeményezéshez:

Ezek isérdekelhetnek

Párkapcsolat és a pénz: így kerülhetjük el a pénzügyekkel kapcsolatos feszültségeket!

Párkapcsolat és a pénz: így kerülhetjük el a pénzügyekkel kapcsolatos feszültségeket!

2025.03.05.
Párkapcsolati mérföldkő a pénzügyek tisztázása

Párkapcsolati mérföldkő a pénzügyek tisztázása

2025.02.22.
spórolás

Minden fillér számít – érdemes másoktól ellesni a spórolást

2025.01.02.
Black Friday

Amikor a kedvezményt drágán megfizetjük – A Black Friday árnyoldala

2024.11.26.
Továbbiak

„Az a jó, ha konkrét személynek, alapítványnak segít az ember, akinek a tevékenységéről, helyzetéről valós információja van” – fogalmazott a kutatás egyik résztvevője a fókuszcsoportos beszélgetések során.

„Akkor támogat az ember ilyen kezdeményezéseket szívesen, ha van valamilyen személyes kapcsolata a szervezettel vagy azzal a konkrét céllal” – fogalmazott egy másik válaszadó a személyes interjúk alkalmával.

adományoznak 

Nagy léptékben már óvatosabbak vagyunk 

A megkérdezetteknek sok rossz személyes tapasztalata van – főleg a pénzbeli – adományozással kapcsolatban. Így országos kezdeményezések során leginkább akkor adományoznak, ha jól ismert szervezet indítja az akciót. Ilyenek a nagy, országosan ismert segélyszervezetek adományvonalai, gyűjtései, míg a kisebb vagy újonnan alapított szervezetekkel szembeni bizalom hosszabb idő alatt épül ki.

Az országos kezdeményezések jellemzője még a felmérés szerint, hogy kampányszerűek; az egyszeri kezdeményezésekben pedig szívesebben vesznek részt a magyarok, mint azokban, amelyek rendszeres elköteleződést igényelnek.

Egyszeri lehetőségek, például az adó 1 százalékának felajánlása, a karácsonyi időszakokra, illetve egyes eseményekhez időzített kampányok vagy a média által felkapott segélyakciók.

Ezért adományoznak legszívesebben a magyarok

A válaszolók 68 százaléka nyilatkozott úgy, hogy azért vesznek részt adományozási akciókban, mert jó érzés segíteni másokon. A résztvevők számára fontos a tevékenység okán érzett öröm, lelkiismereti megelégedettség és akár új barátok szerzése.

Az UniCredit Bank és a SteiGen közös kutatásából megállapítható, hogy alulról építkezve, kihasználva a helyi kezdeményezésekben rejlő erőt lehet szélesebb rétegeket is bevonni az adományozásba, önkénteskedésbe. Jól látszik azonban, hogy miután a bizalom kiemelten fontos ebben a témakörben, a gazdaság szereplőinek jelentős és másokat is inspiráló szerepet kell vállalnia.

adományoznakAz UniCredit Csoport például – egyéb társadalmi kezdeményezései mellett – a nemzetközi Call for Europe nevű pályázatán keresztül olyan helyi civil szervezeteket támogat, amelyek oktatási, esélyegyenlőségnövelő projektjeikkel küzdenek a társadalmi egyenlőtlenségek felszámolásáért. A magyarországi bank többféle kezdeményezést is támogat. Prioritást jelentenek a gyermekek egészségét célzó és a hátrányos helyzetű közösségek felzárkóztatását, életét segítő kezdeményezések. Emellett aktívan reagálnak az aktuális társadalmi igényekre. Legyen az a pandémiás időszakban a legveszélyeztetettebb idősek egészségének megóvását segítő eszközök beszerzése, az ukrajnai háborús konfliktusból menekülők számára nyújtott tárgyi és anyagi támogatás, a bank munkatársainak szociális lakhatási projektekhez vagy környezetvédelmi projektekhez kapcsolódó önkéntessége, vagy számos más adományozási és önkénteskedési lehetőség.

Főkép: Shutterstock

Cimkék: adományadományoznigazdaságkomolyan
Előző bejegyzés

5 tipp, amivel könnyebb lesz kikapcsolni a nyaralás alatt

Ezek is érdekelhetnek

Frankón kellene az új Toyota Yaris Cross

Life&Body

Life&Body

Kapcsolódó cikkek

Párkapcsolat és a pénz: így kerülhetjük el a pénzügyekkel kapcsolatos feszültségeket!
Pénzügy

Párkapcsolat és a pénz: így kerülhetjük el a pénzügyekkel kapcsolatos feszültségeket!

Szerző Life&Body
2025.03.05.

Talán nincs is olyan párkapcsolat ahol előbb-utóbb ne csattannának össze a felek a pénz, vagy a pénzzel kapcsolatos eltérő gondolkodás miatt. miatt. Ha valaha is veszekedtél a pároddal anyagi kérdésekről, üdv a...

Részletek
Párkapcsolati mérföldkő a pénzügyek tisztázása
Pénzügy

Párkapcsolati mérföldkő a pénzügyek tisztázása

Szerző Kovács Kriszta
2025.02.22.

Közös kassza? Külön bankszámla? Mit fizetünk együtt? Miért fontos a saját megtakarítás? Kényes és fontos párkapcsolati kérdés a pénzügyek tisztázása, érdemes foglalkozni vele, ha eljön az ideje. Kényes és fontos párkapcsolati kérdés...

Részletek
spórolás
Pénzügy

Minden fillér számít – érdemes másoktól ellesni a spórolást

Szerző Kassai Etelka
2025.01.02.

A pénzügyi tudatosság és a takarékoskodás, spórolás ma már nem csupán trend, hanem létszükséglet. Bármennyire is szeretnénk okosan terezni előre, most még kiszámíthatatlan 2025-re a gazdasági környezet, de éppen ezért nagyon fontos,...

Részletek
Black Friday
Pénzügy

Amikor a kedvezményt drágán megfizetjük – A Black Friday árnyoldala

Szerző Life&Body
2024.11.26.

Szinte nincs olyan ember, aki ne hallott volna a híres Black Friday-ról, arról a bizonyos pénteki napról, amikor a kereskedelmi láncok hihetetlen akciókkal és árleszállítással várják az embereket. Félünk, hogy kimaradunk? Mi...

Részletek
Ezek is érdekelhetnek
Toyota Yaris Cross

Frankón kellene az új Toyota Yaris Cross

energiacímkék

Te tudod mit jelölnek az energiacímkék? (X)

Nincs találat
Mutasd az összes eredményt

Hírlevél feliratkozás

Népszerűek

  • vibrátor

    „A vibrátort nem azért veszi a nő, hogy kiváltsa a férfit” – az ország első női szexshopjában jártunk

    37326 megosztás
    megosztás 14930 Tweet 9331
  • Ezt kérd a fodrászodtól: a 4 legjobb tavaszi frizuratrend

    30035 megosztás
    megosztás 12013 Tweet 7508
  • Miről szól valójában a megcsalás? Ez a 8 ok állhat a háttérben

    25904 megosztás
    megosztás 10361 Tweet 6476
  • Életem 12 legjobb szokása: Tomán Szabina elárulja kiegyensúlyozottságának titkát

    23855 megosztás
    megosztás 9540 Tweet 5963
  • Szexuális fantáziák: baj, ha nincsenek? Mit jeleznek, ha vannak?

    16955 megosztás
    megosztás 6782 Tweet 4239
lifeandbody-logo-square

© 2024 Life and Body

Sütibeállítások

Hasznos

  • Karrier
  • Impresszum
  • Adatvédelem
  • Sütiszabályzat
  • Tartalom felhasználása
  • Felhasználási feltételek
  • Kapcsolat
  • Hírlevél feliratkozás
  • LB ikon a kezdőképernyődre!
  • Legyél a szakértőnk!
  • MÉDIAJÁNLAT

Kövess minket!

Ügynökségi értékesítési képviselet:Adaptive Media

Nincs találat
Mutasd az összes eredményt
  • Divat
  • Kultúra
    • Zene
    • Szórakozás
    • Könyv
    • Novella
  • Életmód
    • Egészség
    • Szépség
    • Utazás
    • Gasztro
    • Otthon
    • Mozgás
    • Kipróbáltuk
  • Psziché
    • Kapcsolatok
    • Anyaság
    • Önismeret
    • Szexualitás
  • Üzlet
    • Pénzügy
    • Vállalkozás
    • Tech
    • Karrier
  • Komolyan
    • Jövő
    • Interjú
    • Jog
  • Podcast
  • Asztrológia

© 2021 Life and Body

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?