Maksai Kinga nem ismeretlen az olvasók előtt, gyerekkönyvei közül a Mia és Maja Merítés-díjat is nyert. Ezúttal felnőtteknek írt rafináltan szövevényes pszichológiai thrillert, Most már biztosan hazaér címmel.
Fiatal pár él kellemes családi házban egyéves kisfiukkal, Budapesten, kertvárosban. A férj irodában dolgozik. Egy este a céges buli után nem jön haza. Vajon elhagyta Dórát? Szeretője van? Vagy tényleg eltűnt? Itt indul Maksai Kinga pszichológiai thrillere, amelyben az idegtépő kezdet után csak fokozódik a feszültség.
Kiben bízhat Dóra? Az apja magándetektívet akar fogadni. Telnek a napok, az eleinte kelletlen rendőrök végre nyomozásba fognak.
Dóra minden pillanatban teljes súllyal érzi az egyedüllétet, lassan már abban is kételkedni kezd, amiben biztos volt. És Dórával együtt az olvasóban is gyanú ébred. Vajon mi történt? És mi lesz a vége?
Maksai Kinga első thrillere nyugtalanító, mégis lebilincselő kaland.
Hétköznapi thriller, ami bárkivel előfordulhat
Otthoni vagy munkahelyi körülmények között játszódó thriller, melynek főhőse egy nő, akinek női tapasztalatai, érzései a meghatározóak? A domestic noir műfaja nagyjából a 2010-es évek óta hódítja meg az olvasókat. A műfaj elindított egy olyan folyamatot, melyben a női szerzők írnak – nem csak női olvasóknak – a családi élettel vagy a női lét stációival kapcsolatos, sajátosan hétköznapi, otthoni vagy munkahelyi körülmények között játszódó pszichológiai thrillereket.
A krimi egyik különleges alműfajáról beszélünk, amely intenzívebb élményt tud adni az olvasóknak. Nem pusztán a feszesre húzott nyomozási szál, de női mikro-élethelyzetek kiemelten valósághű ábrázolása miatt.
Paula Hawkins A lány a vonaton című thrillere óta tudjuk, mekkora szükség van az ilyen erősen megfestett, karakteres női történetekre, ahol nemcsak a thrillerélmény tökéletes, de a nők sorsáról, gyengeségeiről, létezésük hétköznapi kihívásairól is szó esik.
Manipuláció vagy valóság? Maksai Kinga zseniálisan zavar össze
Maksai Kinga remek érzékkel viszi tovább a műfajt, és pontosan úgy csűri-csavarja a valóságot, hogy a végén már az olvasó is kezd zavarba jönni. Akárcsak a főhős: kiben bízhat meg igazán? Mi a valóság és mi a manipuláció? És ebben a folyamatos bizalom- és igazságkeresésben vajon ki van az egyéves kisfiával magára maradt anyuka mellett? A családja, a barátai, a szomszédai, a férje volt kollégái, a rendőrség?
Hiszen látszólag mindenki nagyon akar segíteni, de hát, mint tudjuk, a látszat nagyon sokszor csalóka.
Főkép: 21. század kiadó