• Karrier
  • Impresszum
  • Adatvédelem
  • Sütiszabályzat
  • Tartalom felhasználása
  • Felhasználási feltételek
  • Kapcsolat
  • Hírlevél feliratkozás
  • LB ikon a kezdőképernyődre!
Life & Body
Advertisement Banner
  • Divat
  • Én
  • Életmód
  • Otthon
  • Psziché
  • Kapcsolatok
  • Hova menjünk
  • Komolyan
  • Ismerd meg
  • Podcast
  • Horoszkóp
Life & Body
  • Divat
  • Én
  • Életmód
  • Otthon
  • Psziché
  • Kapcsolatok
  • Hova menjünk
  • Komolyan
  • Ismerd meg
  • Podcast
  • Horoszkóp
Nincs találat
Mutasd az összes eredményt
Life & Body
Nincs találat
Mutasd az összes eredményt

Nem a te dolgod megmenteni a világot a klímaváltozástól!

Szerző Tiszai Orsi
2021.11.27.
0
Megosztás a FacebookonMegosztás a Twitteren

A klímakatasztrófa Damoklész kardjaként lebeg mindannyiunk feje felett és úgy tűnik, a következő évtizedekre az emberiség egyik legmeghatározóbb problémájá vált. Az egyéni felelősségvállalás mellett a nagyvállalatok és politikai szereplők számonkérése is elengedhetetlen. A klímaváltozás elleni harc, nemcsak a te melód – megmutatjuk, hogyan tudsz nyomást gyakorolni a döntéshozókra és gigacégekre.

Járj biciklivel munkába, ne repülj annyit, na meg ne egyél húst! Ugye ismerősen hangzanak ezek a tanácsok? Nem véletlen, hiszen ezek talán a leggyakorabbi javaslatok a klímakatasztrófa elleni küzdelemben, ami jelenleg az egyik legnagyobb kihívás, amivel az emberiség valaha szembenézett.

De akkor mégis miért az a legfontosabb hívószó, hogy két keréken járj dolgozni, ahelyett, hogy a mindenkori törvényhozókat felelősségre tudd vonni a zöld ígéreteikkel kapcsolatban?

Mivel a klímaváltozás folyamata milliónyi tényező együttes hatása, így rögtön felmerül a kérdés: kinek a felelőssége a klímakatasztrófa megállítása?

Ezek isérdekelhetnek

pénzköltés

A pénzköltés pszichológiája: mi áll a túlköltés és túlzott spórolás hátterében?

2023.03.26.
gyerekkel nehéz témákról

Erre a 7 dologra figyelj, ha a gyerekkel nehéz témákról beszélsz

2023.02.20.
GO Sports

Két új GO Sports fejhallgató és új, extra teljesítményű Ambilight televíziók érkeznek a Philips kínálatába!

2023.02.09.
női sterilizáció

„Engem a gyermekvállalás, mint koncepció, nem érdekel.”

2023.02.01.
Továbbiak

környezetszennyezés

Fotó: Chris Leboutillier, Unsplash

Erre válaszolni azonban nem olyan egyszerű. Ugyan egyénileg is sokat tehetünk, például ha szelektíven gyűjtjük a hulladékot, figyelünk arra, hogy ne dobjunk ki ételt, vagy ha betekerünk a munkahelyünkre. Ugyanakkor a nagyvállalatok, a politikai vezetők és kormányok szerepe sem hagyható figyelmen kívül. Hogy pontosan ki, milyen arányban felelős a klímaváltozásért azt azonban nehéz megmondani, hiszen ahány kutatás, annyiféle magyarázat létezik. Egy dolog biztos: a helyzet komplikált és nehéz megoldást találni.

A jelenlegi, széles körben ismert narratíva azonban leegyszerűsíti a helyzetet és arányaiban sokkal több szó esik az egyéni felelősségvállalásról és jóval kevesebb arról, mit tehetünk azért, hogy állami, vagy vállalati szinten befolyásolni tudjuk a klímakatasztrófa elleni harcot.

Összeszedtünk néhány tippet, hogyan tudod felelősségre vonni a legnagyobb szereplőket.

Piros – sárga – ZÖLD 

A választások során lehetőséged nyílik a véleményed kifejezésére. Olvass utána, melyik pártnak, milyen zöld programjai vannak, derítsd ki, hogyan gondolkoznak a képviselők a klímakatasztrófáról és milyen megoldási javaslatokat ajánlanak. Ha ezen már mind túl vagy, akkor add tovább a tudást: a politikai tájékozottság szexi és segíthet a klímakatasztrófa elleni küzdelemben!

A pénz nagy úr – a klímakatasztrófa megállításában is

A szó legszorosabb értelmében. Az Accountable: The Rise of Citizen Capitalism című sikerkönyv írói szerint az Egyesült Államokban 137 millió embernek van valamilyen részvénye, ami 15 millióval több, mint ahányan a 2016-os választásokon részt vettek. Az írópáros szerint önmagában ez a tény alapot adhat arra, hogy nyomást tudjunk gyakorolni a nagyvállalatokra.

Érdemes a crowdfunding oldalakon is körbenézni és a kezdeményezések, termékek és kutatások valamelyikét támogatni – a klímakatasztrófa elleni küzdelem még sajnos mindig nagyon drága.

Szúrd ki a greenwashingot!

Előfordul, hogy öko, bio, klímaneutrális és hasonló címkével ellátott termék, vagy szolgáltatás valójában nem jár pozitív hozadékkal a környezetünk számára, vagy nem annyival, esetleg nem úgy, ahogyan azt a termék hirdet. Ezt a jelenséget nevezzük greenwashingnak.

klímaváltozás

Fotó: Markus Spikse, Unsplash

A legegyszerűbb tanács, hogy igyekezz mindig több helyről információt gyűjteni egy adott termékről, vagy szolgáltatásról. Ismerd meg a védjegyeket, valódi jelzéseket, hogy könnyebben kiszűrd a szimplán zöldnek tűnő mintákat, feliratokat. Ha pedig valamilyen zöld jelzést látsz egy terméken, nézz utána pontosan mit támogatsz a termék megvásárlásával.

 

A cikk az alábbi források felhasználásával készült:

https://sites.google.com/view/sources-climate-how/

https://g7.hu/vilag/20210730/megmentheted-e-az-egyeni-donteseiddel-a-vilagot-a-klimakatasztrofatol/

https://www.bbc.com/news/business-59119693

https://www.vox.com/21509913/climate-change-bp-microsoft-investors-shareholders-accountability

 

Főkép: Shutterstock

Cimkék: greenwashingklímaklímakatasztrófaklímaváltozáskörnyezetkörnyezetszennyezésmarketingfogásökológiailábnyomszennyezés
Előző bejegyzés

Hatóanyagok bőrtípus szerint: ne azt vedd meg, ami trendi, hanem amire szükséged van

Következő bejegyzés

A legjobb vitaminforrások – válogatós gyerkőcöknek is!

Tiszai Orsi

Tiszai Orsi

Jelenleg Berlinben élő újságíró, aki újabban egy fenntartható divatmárkánál találta meg önmagát. A komoly, közéleti témáktól nem riad vissza, az utóbbi időben pedig sokat foglalkoztatja a női szexualitás és testkép kérdése. A reggeli kávéja és kedvenc podcastja nélkül nem tudja elindítani a napot.

Kapcsolódó cikkek

pénzköltés
Pénzügy

A pénzköltés pszichológiája: mi áll a túlköltés és túlzott spórolás hátterében?

Szerző Frank Fruzsina
2023.03.26.

Hajlamos vagy az impulzus vásárlásra? Esetleg pont az ellenkezője igaz rád, mindig óvatosan bánsz a pénzzel, talán túlságosan is? A jelenlegi világgazdasági helyzetben fontos és hasznos a pénzhez való viszonyunkat tisztázni. Kirschner...

Részletek
gyerekkel nehéz témákról
Együtt

Erre a 7 dologra figyelj, ha a gyerekkel nehéz témákról beszélsz

Szerző Life&Body
2023.02.20.

Mindenki azt szeretné, hogy gyermekei biztonságos és támogató környezetben nőjenek fel, de ehhez sokszor segítségre, útmutatásra van szükségük. Mindenki volt már kínos beszélgetések címzettje, de mi hogyan beszéljünk a gyerekkel nehéz témákról?...

Részletek
GO Sports
Tech

Két új GO Sports fejhallgató és új, extra teljesítményű Ambilight televíziók érkeznek a Philips kínálatába!

Szerző Life&Body
2023.02.09.

A TP Vision két új középkategóriás, széleskörű felhasználó élményt kínáló modellel bővíti a Philips GO Sports termékcsaládban kapható fejhallgatók választékát. A Philips egyik védjegyének számító Ambilight televíziók minden újonnan bevezetett modellje pedig...

Részletek
női sterilizáció
Psziché

„Engem a gyermekvállalás, mint koncepció, nem érdekel.”

Szerző Frank Fruzsina
2023.02.01.

A női sterilizáció nincs igazán a köztudatban, mondhatni tabutémának számít. Mik a feltételei annak, hogy egy nő sterilizáltathassa magát? Miért dönt emellett? Hol és hogyan érhető el ez a beavatkozás? Interjúnkban Evelin...

Részletek
Következő bejegyzés
vitaminok

A legjobb vitaminforrások - válogatós gyerkőcöknek is!

Nincs találat
Mutasd az összes eredményt

Hírlevél feliratkozás

Népszerűek

  • Csak semmi pánik?! Így néz ki egy pánikroham

    Csak semmi pánik?! Így néz ki egy pánikroham

    3195 megosztás
    megosztás 1277 Tweet 798
  • Időszakos böjt, avagy intermittent fasting– divatdiéta vagy egészségtámogató étrend?

    3158 megosztás
    megosztás 1263 Tweet 790
  • A migrénpiercing nyomában: üres trend vagy alternatív csodaszer?

    2794 megosztás
    megosztás 1117 Tweet 698
  • Ami az ágyban történik, az ott is marad? GondolatOK Dr. Hevesi Krisztinával libidóról, párkapcsolati szerepekről és vágyakról

    1779 megosztás
    megosztás 711 Tweet 445
  • Állásinterjú tippek: így kápráztasd el a HR-t

    1646 megosztás
    megosztás 658 Tweet 411
Life & Body

© 2021 Life and Body

Hasznos

  • Karrier
  • Impresszum
  • Adatvédelem
  • Sütiszabályzat
  • Tartalom felhasználása
  • Felhasználási feltételek
  • Kapcsolat
  • Hírlevél feliratkozás
  • LB ikon a kezdőképernyődre!

Kövess minket!

Nincs találat
Mutasd az összes eredményt
  • Divat
  • Én
  • Életmód
  • Otthon
  • Psziché
  • Kapcsolatok
  • Hova menjünk
  • Komolyan
  • Ismerd meg
  • Podcast
  • Horoszkóp

© 2021 Life and Body

Süti tájékoztató
A lifeandbody.hu weboldal sütiket használ a weboldal működtetése, használatának megkönnyítése, a weboldalon végzett tevékenység nyomon követése és releváns ajánlatok megjelenítése érdekében. További részletek a sütiszabályzatról: Részletek

Kérjük, engedélyezze az Önnek megfelelő sütibeállításokat!
BeállításokElfogadás
Sütibeállítások

Süti szabályzat áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ az Ön felhasználói élményének javítása érdekében, miközben böngészi weboldalunkat. Az alap működéshez szükséges sütiket tárolja a böngészője amennyiben meg szeretné tekinteni a weboldalt. Harmadik féltől származó sütiket is használunk, amelyek segítenek elemezni és megérteni, hogy hogyan használja a weboldalt. Ezeket a sütiket csak az Ön beleegyezésével tároljuk a böngészőben. Önnek lehetősége van ezekről a sütikről lemondani, azonban ez befolyásolhatja a böngészési élményt.
Alapműködéshez szükséges sütik
Mindig bekapcsolva
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik név nélkül biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit.
SütiIdőtartamLeírás
cookielawinfo-checkbox-advertisement11 monthsEzt a sütit a GDPR Cookie Consent plugin állítja be. A sütik a "Hirdetési célú sütik" kategóriába tartozó sütik felhasználói hozzájárulásának tárolására szolgálnak.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsEzt a sütit a GDPR Cookie Consent plugin állítja be. A sütik "Az alapműködéshez szükséges sütik" kategóriába tartozó sütik felhasználói hozzájárulásának tárolására szolgálnak.
viewed_cookie_policy11 monthsA cookie-t a GDPR Cookie Consent plugin állítja be és tárolja, függetlenül attól, hogy a felhasználó beleegyezett-e a sütik használatába. Nem tárol személyes adatokat.
Statisztikai célú sütik
Analitikai sütiket használunk annak megértésére, hogy a látogatók hogyan lépnek kapcsolatba a weboldallal. Ezek a cookie-k segítenek információkat gyűjteni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalmi forrásról stb.
SütiIdőtartamLeírás
_ga, _gat, _gid1 évA fenti sütik információkat gyűjtenek arról, hogy a látogatók hogyan használják a portált. Minden információ (böngésző használat, új látogatók száma, stb.) névtelenül kerül összegyűjtésre és elküldésre a google analytics szerverre azzal a céllal, hogy javítani tudjunk a weboldal által nyújtott szolgáltatásokon. Részletek
Hirdetési célú sütik
A hirdetési sütiket arra használjuk, hogy releváns hirdetéseket és marketing kampányokat biztosítsunk a látogatók számára. Ezek a sütik nyomon követik a látogatókat az összes webhelyen, és információkat gyűjtenek testreszabott hirdetések biztosítása érdekében.
MENTÉS ÉS ELFOGADÁS