• Karrier
  • Impresszum
  • Adatvédelem
  • Sütiszabályzat
  • Tartalom felhasználása
  • Felhasználási feltételek
  • Kapcsolat
  • Hírlevél feliratkozás
  • LB ikon a kezdőképernyődre!
Life & Body
Advertisement Banner
  • Divat
  • Én
  • Életmód
  • Otthon
  • Psziché
  • Kapcsolatok
  • Hova menjünk
  • Komolyan
  • Ismerd meg
  • Podcast
  • Horoszkóp
Life & Body
  • Divat
  • Én
  • Életmód
  • Otthon
  • Psziché
  • Kapcsolatok
  • Hova menjünk
  • Komolyan
  • Ismerd meg
  • Podcast
  • Horoszkóp
Nincs találat
Mutasd az összes eredményt
Life & Body
Nincs találat
Mutasd az összes eredményt

Adni, vagy nem adni? – így adományoznak a magyarok (X)

Szerző Life&Body
2022.07.27.
0
Megosztás a FacebookonMegosztás a Twitteren

Az UniCredit Bank és a SteiGen közös kutatásából kiderült, hogy mennyire vannak tisztában az emberek az ESG fogalmával Magyarországon, illetve mit jelent számukra a fenntarthatóság. A kutatás megmutatta, hogy a megkérdezettek 16 százaléka a használati tárgyak adományozását sorolja a fenntarthatósághoz. A magyar emberek szívesen segítenek másokon, de mennyire szívesen adományoznak és vajon milyen tényezők befolyásolják őket az adományozással kapcsolatos döntéseikben?

Emlékeztetőül: Az ESG (E, environmental: környezeti, S, social: társadalmi, G, governance: vállalatirányítási területek) a fenntarthatóságért végzett munkát teszi láthatóvá és mérhetővé a közép- és nagyvállalatok esetében. Az UniCredit Bank és a SteiGen közös kutatásából nemrég megtudhattuk, hogy az ESG fogalmát a magyarok mindössze 12 százaléka ismeri, annak társadalmi, vállalatirányítási vonatkozásait pedig még kevesebben.

A fenntarthatóság fogalmához a megkérdezettek 73 százaléka a környezetvédelmet, 66 százalék a tudatos fogyasztást, 16 százalék a használati tárgyak adományozását sorolta.

Szívesebben segítünk, ha tudjuk, kihez kerül a támogatás

Az eredményekből jó látható, hogy az ESG „S” területéhez tartozó társadalmi kezdeményezések közül az adományozás vezeti a listát mind ismertségében (54%), mind a részvétel tekintetében (36%).

Az adományozással kapcsolatos tapasztalatok azonban vegyesek: a válaszadók több mint fele nem hiszi el az adománykérőknek, hogy az adományaik a megfelelő helyre jutnak el. Ez magyarázza azt, hogy leginkább a helyi kezdeményezéseknek adományoznak. Elmondásuk szerint aktivitásukat pozitívan befolyásolja, ha ismerik a kezdeményezés elindítóit. Ők lehetnek ismerősök, barátok, helyi cégek, szervezetek, oktatási, egyházi intézmények, számukra ismert Facebook-oldalak és olyan csoportok, melyeknek tagjai. Fontos szempont, hogy ezekben az esetekben lehetőségük van személyesen kapcsolódni az adott kezdeményezéshez:

Ezek isérdekelhetnek

klímaváltozás

A klímaváltozás megállítása nem csak a te feladatod!

2023.03.30.
pénzköltés

A pénzköltés pszichológiája: mi áll a túlköltés és túlzott spórolás hátterében?

2023.03.26.
gyerekkel nehéz témákról

Erre a 7 dologra figyelj, ha a gyerekkel nehéz témákról beszélsz

2023.02.20.
GO Sports

Két új GO Sports fejhallgató és új, extra teljesítményű Ambilight televíziók érkeznek a Philips kínálatába!

2023.02.09.
Továbbiak

„Az a jó, ha konkrét személynek, alapítványnak segít az ember, akinek a tevékenységéről, helyzetéről valós információja van” – fogalmazott a kutatás egyik résztvevője a fókuszcsoportos beszélgetések során.

„Akkor támogat az ember ilyen kezdeményezéseket szívesen, ha van valamilyen személyes kapcsolata a szervezettel vagy azzal a konkrét céllal” – fogalmazott egy másik válaszadó a személyes interjúk alkalmával.

adományoznak 

Nagy léptékben már óvatosabbak vagyunk 

A megkérdezetteknek sok rossz személyes tapasztalata van – főleg a pénzbeli – adományozással kapcsolatban. Így országos kezdeményezések során leginkább akkor adományoznak, ha jól ismert szervezet indítja az akciót. Ilyenek a nagy, országosan ismert segélyszervezetek adományvonalai, gyűjtései, míg a kisebb vagy újonnan alapított szervezetekkel szembeni bizalom hosszabb idő alatt épül ki.

Az országos kezdeményezések jellemzője még a felmérés szerint, hogy kampányszerűek; az egyszeri kezdeményezésekben pedig szívesebben vesznek részt a magyarok, mint azokban, amelyek rendszeres elköteleződést igényelnek.

Egyszeri lehetőségek, például az adó 1 százalékának felajánlása, a karácsonyi időszakokra, illetve egyes eseményekhez időzített kampányok vagy a média által felkapott segélyakciók.

Ezért adományoznak legszívesebben a magyarok

A válaszolók 68 százaléka nyilatkozott úgy, hogy azért vesznek részt adományozási akciókban, mert jó érzés segíteni másokon. A résztvevők számára fontos a tevékenység okán érzett öröm, lelkiismereti megelégedettség és akár új barátok szerzése.

Az UniCredit Bank és a SteiGen közös kutatásából megállapítható, hogy alulról építkezve, kihasználva a helyi kezdeményezésekben rejlő erőt lehet szélesebb rétegeket is bevonni az adományozásba, önkénteskedésbe. Jól látszik azonban, hogy miután a bizalom kiemelten fontos ebben a témakörben, a gazdaság szereplőinek jelentős és másokat is inspiráló szerepet kell vállalnia.

adományoznakAz UniCredit Csoport például – egyéb társadalmi kezdeményezései mellett – a nemzetközi Call for Europe nevű pályázatán keresztül olyan helyi civil szervezeteket támogat, amelyek oktatási, esélyegyenlőségnövelő projektjeikkel küzdenek a társadalmi egyenlőtlenségek felszámolásáért. A magyarországi bank többféle kezdeményezést is támogat. Prioritást jelentenek a gyermekek egészségét célzó és a hátrányos helyzetű közösségek felzárkóztatását, életét segítő kezdeményezések. Emellett aktívan reagálnak az aktuális társadalmi igényekre. Legyen az a pandémiás időszakban a legveszélyeztetettebb idősek egészségének megóvását segítő eszközök beszerzése, az ukrajnai háborús konfliktusból menekülők számára nyújtott tárgyi és anyagi támogatás, a bank munkatársainak szociális lakhatási projektekhez vagy környezetvédelmi projektekhez kapcsolódó önkéntessége, vagy számos más adományozási és önkénteskedési lehetőség.

Főkép: Shutterstock

Cimkék: adományadományoznigazdaságkomolyan
Előző bejegyzés

5 tipp, amivel könnyebb lesz kikapcsolni a nyaralás alatt

Következő bejegyzés

Frankón kellene az új Toyota Yaris Cross

Life&Body

Life&Body

Kapcsolódó cikkek

klímaváltozás
Környezetvédelem

A klímaváltozás megállítása nem csak a te feladatod!

Szerző Life&Body
2023.03.30.

Ha a klímaváltozás a téma, még mindig szinte csak és kizárólag arról esik szó, hogyan kellene hétköznapi emberként minden elképzelhetőt megtennünk azért, hogy csökkentsük az ökológiai lábnyomunkat. De mi a helyzet a...

Részletek
pénzköltés
Pénzügy

A pénzköltés pszichológiája: mi áll a túlköltés és túlzott spórolás hátterében?

Szerző Frank Fruzsina
2023.03.26.

Hajlamos vagy az impulzus vásárlásra? Esetleg pont az ellenkezője igaz rád, mindig óvatosan bánsz a pénzzel, talán túlságosan is? A jelenlegi világgazdasági helyzetben fontos és hasznos a pénzhez való viszonyunkat tisztázni. Kirschner...

Részletek
gyerekkel nehéz témákról
Együtt

Erre a 7 dologra figyelj, ha a gyerekkel nehéz témákról beszélsz

Szerző Life&Body
2023.02.20.

Mindenki azt szeretné, hogy gyermekei biztonságos és támogató környezetben nőjenek fel, de ehhez sokszor segítségre, útmutatásra van szükségük. Mindenki volt már kínos beszélgetések címzettje, de mi hogyan beszéljünk a gyerekkel nehéz témákról?...

Részletek
GO Sports
Tech

Két új GO Sports fejhallgató és új, extra teljesítményű Ambilight televíziók érkeznek a Philips kínálatába!

Szerző Life&Body
2023.02.09.

A TP Vision két új középkategóriás, széleskörű felhasználó élményt kínáló modellel bővíti a Philips GO Sports termékcsaládban kapható fejhallgatók választékát. A Philips egyik védjegyének számító Ambilight televíziók minden újonnan bevezetett modellje pedig...

Részletek
Következő bejegyzés
Toyota Yaris Cross

Frankón kellene az új Toyota Yaris Cross

Nincs találat
Mutasd az összes eredményt

Hírlevél feliratkozás

Népszerűek

  • Csak semmi pánik?! Így néz ki egy pánikroham

    Csak semmi pánik?! Így néz ki egy pánikroham

    3256 megosztás
    megosztás 1302 Tweet 814
  • Időszakos böjt, avagy intermittent fasting– divatdiéta vagy egészségtámogató étrend?

    3175 megosztás
    megosztás 1270 Tweet 794
  • A migrénpiercing nyomában: üres trend vagy alternatív csodaszer?

    2814 megosztás
    megosztás 1125 Tweet 703
  • Ami az ágyban történik, az ott is marad? GondolatOK Dr. Hevesi Krisztinával libidóról, párkapcsolati szerepekről és vágyakról

    1780 megosztás
    megosztás 712 Tweet 445
  • A pénzköltés pszichológiája: mi áll a túlköltés és túlzott spórolás hátterében?

    1696 megosztás
    megosztás 678 Tweet 424
Life & Body

© 2021 Life and Body

Hasznos

  • Karrier
  • Impresszum
  • Adatvédelem
  • Sütiszabályzat
  • Tartalom felhasználása
  • Felhasználási feltételek
  • Kapcsolat
  • Hírlevél feliratkozás
  • LB ikon a kezdőképernyődre!

Kövess minket!

Nincs találat
Mutasd az összes eredményt
  • Divat
  • Én
  • Életmód
  • Otthon
  • Psziché
  • Kapcsolatok
  • Hova menjünk
  • Komolyan
  • Ismerd meg
  • Podcast
  • Horoszkóp

© 2021 Life and Body

Süti tájékoztató
A lifeandbody.hu weboldal sütiket használ a weboldal működtetése, használatának megkönnyítése, a weboldalon végzett tevékenység nyomon követése és releváns ajánlatok megjelenítése érdekében. További részletek a sütiszabályzatról: Részletek

Kérjük, engedélyezze az Önnek megfelelő sütibeállításokat!
BeállításokElfogadás
Sütibeállítások

Süti szabályzat áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ az Ön felhasználói élményének javítása érdekében, miközben böngészi weboldalunkat. Az alap működéshez szükséges sütiket tárolja a böngészője amennyiben meg szeretné tekinteni a weboldalt. Harmadik féltől származó sütiket is használunk, amelyek segítenek elemezni és megérteni, hogy hogyan használja a weboldalt. Ezeket a sütiket csak az Ön beleegyezésével tároljuk a böngészőben. Önnek lehetősége van ezekről a sütikről lemondani, azonban ez befolyásolhatja a böngészési élményt.
Alapműködéshez szükséges sütik
Mindig bekapcsolva
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik név nélkül biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit.
SütiIdőtartamLeírás
cookielawinfo-checkbox-advertisement11 monthsEzt a sütit a GDPR Cookie Consent plugin állítja be. A sütik a "Hirdetési célú sütik" kategóriába tartozó sütik felhasználói hozzájárulásának tárolására szolgálnak.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsEzt a sütit a GDPR Cookie Consent plugin állítja be. A sütik "Az alapműködéshez szükséges sütik" kategóriába tartozó sütik felhasználói hozzájárulásának tárolására szolgálnak.
viewed_cookie_policy11 monthsA cookie-t a GDPR Cookie Consent plugin állítja be és tárolja, függetlenül attól, hogy a felhasználó beleegyezett-e a sütik használatába. Nem tárol személyes adatokat.
Statisztikai célú sütik
Analitikai sütiket használunk annak megértésére, hogy a látogatók hogyan lépnek kapcsolatba a weboldallal. Ezek a cookie-k segítenek információkat gyűjteni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalmi forrásról stb.
SütiIdőtartamLeírás
_ga, _gat, _gid1 évA fenti sütik információkat gyűjtenek arról, hogy a látogatók hogyan használják a portált. Minden információ (böngésző használat, új látogatók száma, stb.) névtelenül kerül összegyűjtésre és elküldésre a google analytics szerverre azzal a céllal, hogy javítani tudjunk a weboldal által nyújtott szolgáltatásokon. Részletek
Hirdetési célú sütik
A hirdetési sütiket arra használjuk, hogy releváns hirdetéseket és marketing kampányokat biztosítsunk a látogatók számára. Ezek a sütik nyomon követik a látogatókat az összes webhelyen, és információkat gyűjtenek testreszabott hirdetések biztosítása érdekében.
MENTÉS ÉS ELFOGADÁS