Ami a magyaroknak a Suzuki Swift, az a világnak a Toyota Yaris. Nem csoda hát, hogy az egyre növekvő várositerepjáró-láz közepén az olyan népszerű városi kisautók, mint a Yaris kap egy felhízlalt, “SUV-osított” kiadást. Sok gyártónál ez tényleg csak egy kis méret növekedést jelent, a Toyota Yaris Cross viszont kapott egy teljesen új alvázat és karosszériát.
Toyota Yaris Cross Hybrid AWD – a telekre is simán kimész vele
Amellett, hogy a karosszéria teljesen új, a Yaris hajtáslánca megegyezik a sima verzió motor kínálatával. Tehát választhatsz benzines öntöltő hibridet első vagy összkerékmeghajtással 116 lóerővel, vagy sima belsőégésű benzinest 125 lóerővel és elsőkerékhajtással. Hozzám az összkerekes hibridből került és nem voltam boldog, hogy vissza kellett adjam.
A fogyasztása 4,7 és 5,2 liter között mozgott. Kipróbáltam autópályán és városban is.
A hibrid hajtáslánc már nagyon okosan működik és ha az ember figyel a vezetési stílusára, akár az utunk 85%-át is megtehetjük teljesen elektromos módban városi körülmények között.
Ebben segítségünkre van a hibrid rendszer visszajelző csoportja is, ami folyamatosan mutatja neked, hogy éppen melyik részét használod a hajtásnak. Valamint, hogy mennyi energiát spórolsz és töltesz vissza fékezéssel, kigurulással.
Egy kis extra fűszerezés a Yaris Crossban, hogy már összkerék hajtással is elérhető a kocsi. Ez emelt hasmagasság és az alapból picit terepjárósabb megjelenés mellé szinte kötelező is volt. Fogtam is hát magam és elhagytam az épített aszfaltot, kipróbáltam hogyan lépett fel magasabb padkára, dombra, kiszögellésre és mennyire működik jól a TRAIL mód.
Ez a kapcsoló gondoskodik róla, hogy a rendszer aktuális terhelés szerint ossza ki a nyomatékot a tengelyek között és fékezze az éppen szükséges kerekeket.
Nos, nem ragadtam a semmi közepén, így elmondhatom, hogy működik a gép, de azért komolyabb terepezésre nem indulnék el. A futóművek és a felfüggesztés egyértelműen nem nehezen járható terepre valók.
A Toyota Yaris Cross már nem is igazán kisautó kategória
A kocsi alapból tágasabb mint a sima Yaris, a hátsó ülések szűkössége teljesen eltűnt és egy szellős, kényelmes hátsó sor került a helyére. A láb és a fejtér is elégséges egy normál növésű felnőtt ember számára is, de hárman utazni hátul azért már nem a legkomfortosabb. Az első sorban nem lehet ok panaszra, hiszen bőségesen el lehet férni és tároló rekeszekből is van bőven.
Az autóban összesen 4 pohártartót, és számtalan egyéb rekeszt találsz amerre csak nézel, egyértelműen családoknak szánták a modellt.
A csomagtartó az első kerekes modelleken 397 liter, az összkerekes verziókon pedig 320 liter. Ez 3-4 ember egyhetes nyaralásának cuccait befogadja, de szerencsére a csomagtérpadló tovább bővíthető.
Az ülések 40/60 és magasabb szinteken 40/20/40 arányban dönthetőek, valamint a rakodó térben is kialakítottak több kisebb rekeszt. Ami nekem nagyon tetszett és kevés más modellen találkoztam hasonlóval, a szövet anyagból készített kivehető kalaptartó. Azért tetszett ez a puha szövet kivitelezés, mert így a kalaptartó eltávolítása nélkül is lehet valamivel magasabbra pakolni a dolgokat, hiszen a szövet enged néhány centit még felfelé.
KÉPGALÉRIÁÉRT LAPOZZ!
(a cikk a galéria végiglapozása után folytatódik!)