Amikor tombol a kánikula, akkor másra se vágyunk, csak valami hűsítő finomságra. Ha azonban már unod a jegeskávét és szeretnél mást, mint a szokásos fagylalt, akkor lehet, hogy eljött az idő egy Anjuna jégkrém, azaz ice pop megkóstolására! És a legjobb? Hogy a történet bizony mindenmentes, vegán és hazai!
Az Anjuna jégkrém története amennyire inspiráló, annyira rendhagyó is. Szabó Milán és Szalay József nem éppen a gasztronómiából indultak – korábban profi online pókeresként dolgoztak, innen jött az ismertségük is.
Fotó: Anjuna
Azonban ahogy teltek az évek, kezdtek belefáradni a mókuskerékbe, és abba, hogy bár sikeresek voltak, nem volt valódi kapcsolatuk az emberekkel és nem hoztak létre igazából semmi kézzel foghatót.
2015-ben született az ötlet, hogy lehetne valamit kezdeni a vegán, mentes jégkrém témájával, hiszen ekkoriban ez még közel sem volt olyan gyakori, mint ma. A dobozos fagylalt valahogy nem tűnt elég izgalmasnak számukra, de a pálcikás jégkrém, vagyis ice pop/popsicle hatalmas divat volt Amerikában. Így amikor erre rátaláltak, tudták, hogy megvan, amit kerestek.
Nem tűztek ki kisebb célt maguknak, mint hogy olyan prémium terméket hozzanak létre, ami idővel akár Európa kedvenc jégkréme lehet. Ráadásul legyen növényi alapú, azaz vegán, emellett minden allergéntől mentes.
Ennek több oka is volt (környezetvédelmi, etikai és egészségügyi), de főleg az, hogy olyan jégkrém képe lebegett a szemük előtt, amit bárki bárhol a világon könnyű szívvel élvezhet. Emellett persze a póker világából hozták az üzleti gondolkodást is, tárgyaltak, gépet rendeltek, üzemet béreltek és elindították az Anjuna jégkrém márkát.
Fotó: Anjuna
Inspiráció egyenesen Indiából
Azért lett ez a név, mert mielőtt eldöntötték, hogy vállalkozni fognak, Indiában, Anjunában utaztak és azt a szabad, napsütéses, tengerparti életérzést akarták átadni. Az arculatot Mészáros Szani és a DekoRatio Design Studio álmodta meg, a kis elefánt pedig jól tükrözi mindezt. 2016-ban már saját üzletet is nyitottak, először a Lövőház utcában, majd a Duna túlpartján, a Sas utcában is. 2017-ben a vizes vb hivatalos partnerei lettek, ami elég nagy kihívást jelentett számukra, de állták a sarat.
Az Anjuna kínálatban csokoládéban, gyümölcsökben vagy éppen olajos magvakban tobzódó finomságokat találunk: áfonya-lime, eper-mangó, pirított tökmag vagy éppen sós földimogyorós csokoládé ízben. Már dupla, töltött ice popokat is kóstolhatunk például mák-fekete szezám-vanília változatban. Az üzletekben pedig akár olvasztott csokoládé és különböző feltétek is kérhetők.
Fotó: Anjuna
Anjuna jégkrém a jótékonykodás jegyében
Az Anjuna csapata folyamatosan keresi az inspirációkat és nem félnek bedobni az all-int, ha arról van szó.
Mindig fontos volt számukra, hogy tegyenek valami jót és támogassanak egy nemes ügyet: így jött a partnerség a MFÖEK-kel (Mindenki fogadjon örökbe egy kiskutyát!), aminek hála együtt létrehozták az Anjuna a Kutyákért Alapítványt. Megalkották a banánból és mogyoróvajból álló Pupsicle-t, így négylábú kedvencünk sem marad ki a jóból, ráadásul a bevétel is az alapítványhoz kerül.
Közben növekedtek, terjeszkedtek, például nagy mérföldkő volt számukra, amikor bekerültek a Spar Hungaricool mentorprogramjába, majd 2020-ban 34 Interspar hűtőibe. Az Anjuna jégkrém gyártását tavaly ráadás év vége óta már 800 négyzetméteren végzik. A Pozsonyi utcában, Balatonfüreden és Tihanyban is nyitottak üzletet. Neked tehát nincs más dolgod, mint megállni valamelyik partján és kiválasztani a kedvenc ízedet, ha tudod!
Főkép: Anjuna